נושא ההשראה השנתי  של בית האופנה comme il faut הוא המוטו Barbie wants to be me (הברבי רוצה להיות אני), במהלך כל השנה נעסוק באופן ביקורתי בדימוי הפופולרי המייצר מעיין לופי אינסופי של בלתי מושגות ← תשוקה ← תסכול. אחת הבעיות שגורמות לנו להמשיך ולתפוש דוגמניות כמודלים לחיקוי היא העובדה שאנחנו ממשיכות לחשוב שזהו דימוי מושך. בניגוד לנשים מלאות, מבוגרות, נמוכות וכיוצא בזה. המסר הופנם והוא טבוע מתחת לעורנו: כולנו רוצות להיראות כמו הדוגמנית, כמו הברבי. אין ספק שזהו פרדוקס- אנחנו מחשיבות את הדימוי הזה יפה ובו זמנית נפגעות ממנו.

כיום המודעות הולכת ועולה וגם עולם האופנה מתחיל להבין ולהראות סימנים של התייחסות למשמעויות הנרחבות של הדימוי. לכאורה, אנחנו רוצות דימוי של אישה ריאלית- מישהי שנוכל להזדהות עם הנחשקות שלה, שהפער ביננו למודל לא יהיה דמיוני ומסרס. אבל זה עדיין בגדר גימיק בגדר תופעה א-נורמלית משום שבאותו זמן האופנה, שקובעת ומעצבת את הדימוי שיחשב יפה, עדיין מעדיפה לעצב ולצלם את הבגדים שלהן על דוגמניות. השורה התחתונה היא שרובנו עדיין ״נדחסות״ בחוסר נוחות על תוך הבגד, נדחסות בכוח אל תוך הדימוי.

קום איל פו קיץ 15
צילום: גניפר אבסירה

לכן בקולקציה הזאת יצאנו במהלך הכפול שתחילתו במחשבה העיצובית: לאחר שקולקציית החורף התאפיינה בנפחים גדולים וקווים חדים, הצללית של הקיץ רכה זורמת ושקטה.
חיפשנו  אחר צלליות רכות, נקיות ואורגניות שיזרמו באופן טבעי עם הקווים של הגוף. הצללית ישרה ומחויטת אבל לא נוקשה ומתאימה לכל מיני הגוף. הקווים ארוכים ורכים, עוקבים אחר הגוף כאשר הבד נוגע לא נוגע. הבגד נח על הגוף ונותן תחושה נעימה ועוטפת. הצללית מאפשרים תנועתיות רבה ונוחות מקסימלית. במטרה לייצר אצל הלקוחה תחושה שהבגד באמת נועד בשבילה, למידותיה ולצרכיה.

גם השימוש הרב בבדים בעלי נפילה רכה ונעימה (משי וויסקוזה) נועד כדי לבטל את התחושה הכה נפוצה שאנו ״נדחסות״ אל תוך הבגד – חוסר הנוחות והזרות שבגדים כאלו מייצרים נראה מיד לעין ולכן המוטיב שניתן לראות חוזר על עצמו לרוחבה של הקולקציה הינו סרט גומי שאוסף דיטליים כמו צווארונים, חפתים ומכפלות, מטשטש אותם ויוצר מפל של קפלולים רכים על רקע נקי (טופ שרלוט, טופ נרקיסים), בתוספת פרטים כמו סרט שנקשר מאחורי הצוואר או רכיסת לחצניות שכלפי חוץ מרומזת בדיטייל של ריקמה עדינה. הדגש הוא על נוחות ורכות ותשומת לב רבה לפרטים הקטנים.

קום איל פו קיץ 15
צילום: גניפר אבסירה

אלמנט נוסף הוא השימוש בצבעים; בעוד הגוונים המונוכרומטיים נחשבים להולמים לנשים בוגרות והצבעוניות העזה והמשחקיות שמורה רק לצעירות החלטנו בקולקציה הזו לשבור גם את הטאבו הזה.  הצבעוניות של הקולקציה משלבת בתוכה משטחי צבע עזים בעלי טקסטורה חלקה- עם הורוד פוקסיה ניכסנו לעצמנו את ברבי ובראנו אותה מחדש בדמותנו. גוון הירוק-צהוב (מה שנקרא באיטלקית Muffa)  מכבב גם הוא בקולקציה. לצד זאת ניתן למצוא גם בדים בעלי טקסטורות שונות בצבעים שקטים והרמוניים יותר, למשל ויסקוזה בצבע שחור עם טקסטורת פסים (בלייק),  בד ג'אקרד בצבעי שחור שמנת וכחול נייבי באריגה של צורות אורגניות, בד שכבות בצבע שמנת חתוך בלייזר בדוגמת עלים אמורפית עם רקמה שחורה. כך שקל ונוח לשלב את הטקסטורות המעניינות עם משטחי צבע נועזים יותר ועדיין לקבל מראה רענן לימות הקיץ.

קום איל פו קיץ 15
צילום: גניפר אבסירה

על הקמפיין:

לצילומי הקמפיין שלנו גייסנו נשים בסביבתנו- עובדות ב-comme il faut וחברות. נשים נחשקות שמצד אחד הן לא דוגמניות ומצד שני הן לא האנטיתזה לדימוי הברבי. אלו הן הברביות שלנו- יפות ואמיתיות, לא גימיקיות. הקמפיין צולם על ידי ג׳ניפר אבסירה ללא תאורה וללא פוטושופ והצילומים התרחשו בבר הכולי עלמא בתל- אביב. המטרה הייתה לייצר דימוי שהוא מצד אחד נגיש מאוד ואמיתי (כזה שיכול להופיע באינסטגרם שלך) ומצד שני דימוי שמעביר good time בניגוד לדימוי האופנה הקלאסי הקפוץ והקפוא.

קום איל פו קיץ 15
צילום: גניפר אבסירה

מחירים לפריטים:
שמלות 790-1690,ג'קטים 990-1990,טופים – 590-990,חולצות 690 -1190,קרדיגנים 790,מכנסיים 790-1390,חצאיות 990 – 1390,גופיות 390, טישרטים 129-590
צילום קמפיין: ג׳ניפר אבסירה.
מצולמות: ליה פן, מעיין אשכנזי, ג׳וליה פרמנטו, רותם אלוני, רפאל ארט ואנהליסה דה קיה.
סטיילינג: רפאל ארט
איפור ושיער: קארמה לחאם.
לוקיישן: כולי עלמא
טווח מידות: 36-48

 

להשיג בבתי האופנה של comme il faut
http://www.comme-il-faut.com/