נורית רייכמן, דיאטנית קלינית ב"סטודיו סי"

 תהליך שמירה על המשקל, או דיאטה במטרה להוריד אי אלו קילוגרמים, נתפס אצל רבים כסוג של עונש. לתהליך מתלווה בידוד חברתי שבו הנאשם, סליחה – המרזה, לא יכול לצאת משגרת המאכלים  המותרים, ועד שישלים את התהליך נאסר עליו לאכול מחוץ לבית ולתפריט. הנה כמה טיפים פשוטים שיהפכו לכם את היציאה למסעדה לפשוטה ומהנה יותר, תוך כדי שמירה על אכילה בריאה:

  • אל תגיעו רעבים – גם אם יוצאים לארוחת צהרים עם החברים בעבודה או עם המשפחה בערב, אל תצומו כל היום. אכלו כרגיל ארוחת בוקר או צהרים קלה. רעב מוגבר גורם לחוסר שקט באכילה, אכילה מהירה, וחוסר שיקול דעת בהזמנת המנה.
  • התמקדו במנה טובה אחת – העדיפו מנת חלבון אחת, וותרו על ארוחה עסקית הכוללת ראשונה-שניה-קינוח-שתייה.
לא חייבים לגמור מהצלחת
לא חייבים לגמור מהצלחת
  • שתו מים – אל תתפתו לשתייה תוססת או ממותקת. מרגע ההזמנה ועד הגעת המנה לשולחן – שתו מים. נוכחות הנוזלים במערכת העיכול, ובפרט השתייה החמה, תוביל להפחתה משמעותית של דרגת הרעב.
  • תוספות –  ליד המנה העיקרית  בקשו ירקות  מאודים או סלט. אם אתם חייבים רוטב, בקשו אותו "בצד", כדי שתוכלו לשלוט על כמות השומן.
  • לא חייבים לגמור מהצלחת – המנות המוגשות במסעדות הן גדולות ולא חייבים לגמור הכול. הקשיבו לגוף שלכם ולתחושת הרעב או השובע. אפשר לבקש לארוז ולקחת הביתה.
  • וותרו על הלחם – אל תתפתו  לאכול מהלחם החם המוגש לשולחן בתוספת חמאה. הבצקים הלבנים מכילים פחמימות פשוטות – סוכרים המכילים כמות קלוריות ניכרת, ללא ערך תזונתי גבוה. אם בכל זאת מגישים לכם לחם כחלק מן הארוחה, הסתפקו בפרוסה ללא חמאה. העדיפו לחם מקמח מלא על פני לחמניה או פוקצ'ה.
  • shutterstock_115113115
    לא חייבים לציית
  • בלי קינוח – אל תקבלו כמובן מאליו את מה שמופיע בתפריט, ואם בכל זאת אתם מזמינים – השתדלו לבחור במנות על בסיס פירות. קינוחים אחרים – אפשר לטעום או לחלוק עם יושבי השולחן האחרים.
  • "אין משיחין" –  לא מדברים בזמן הארוחה. קודם כל זה לא נחשב כמנומס, וזה מסוכן (האוכל יכול להיכנס לקנה הנשימה). הניחו את הסכו"ם על השולחן במהלך הארוחה – כך תוכלו להתפנות ללעיסה, לשיחה ולהעלאת רמת הסיפוק מן הארוחה.
  • אל תרגישו בעונש – פשוט כי אתם לא בעונש. הבריאות היא הפרס שלכם, וההתנזרות ממאכלים לא בריאים לכם  תועיל לטווח הארוך. אתם יכולים לטעום מקל צ'יפס אחד, כפית של קינוח, או פרוסה קטנה של לחם.
  • הלכו ברגל – צעדו ברגל ממקום העבודה או מהבית למסעדה. זה טוב לעיכול שאחרי, ויעזור "לשרוף" קצת מהקלוריות העודפות, אם היו.

ביצוע המלצות אלו יוביל לניהול אכילה טוב יותר, הסתגלות הגוף למנות מזון לא גדולות, וכמו כן יתרום לתחושה קלילה ולהצלחה בתהליך השמירה על אורח חיים בריא.